Motor

adhd. Syns som ni vet inte alltid utåt, som jag har skrivit förr så behöver man inte vara kille och bete sig som en studsboll. Det är nog det största felet många gör, tror att adhd visar sig på det sättet. Men adhd känns. Hela tiden. min inre motor går hela tiden på högvarv, går under inga omständigheter att stänga av. Möjligen om man klubbar ner mig. många gånger kan det vara till en fördel, jag har många bollar i luften , vill göra allt, helst på en gång och jag är även väldigt kreativ och uppfinningsrik. Är bra på att tänka ut lösningar med mera. Men det är även det här som ger mig panik. Att tankarna går på högvarv att jag hela tiden överanalyserar. Allting. Små skitsaker som många inte ens hade ägnat en tanke. Antar att det är därför jag ofta känner en stark oro och ångest. Det är jag själv som skapar den här oron och ångesten . Kan intala mig själv att Hanna, för fan lägg av nu, lägg ner, det här spelar ingen roll, lägg ner dina tankar om det här. Men det funkar tyvärr inte så. Det går såklart åt väldigt mycket energi åt att aldrig kunna stänga av, inte konstigt jag är trött hela tiden. Inte konstigt jag har sömnproblem och svårt att sömma, är ju så otroligt svårt att varva ner tankarna. Finns ingen off knapp. Ja jo har ju gått i kbt, provat olika strategier samt mindfullnes för att kunna slappna av, har dessvärre inte funkat överdrivet bra, knappt alls. så det är så det funkar. Jag funkar. Försökt acceptera att det är såhär jag är men många gånger brister det, får panik när tankarna och överanalyserandet tar över. Därför jag försöker skriva, målar och tränar. Måste försöka lägga min energi på nåt annat , funkar för stunden. Så länge jag gör något jag tycker är kul och intressant så fungerar det. Försöka göra något annat funkar mindre bra. Känns som det här har blivit min dagliga kamp, men jag kan inte kämpa emot, måste bara flyta med. Försöka. Acceptera. 

Kommentera här: